Nákupní řád

Podmínky pro nakupování prostřednictvím internetového obchodu Rucni-Naradi.cz se řídí platnou legislativou a dále tímto nákupním řádem.

Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky (dále jen „nákupní řád“) obchodní společnosti ONIO s.r.o., se sídlem Družstevní 84/15, 664 49 Ostopovice, identifikační číslo: 27712885, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně oddíl C, vložka 53871 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese Rucni-Naradi.cz (dále jen „e-shop“).  Nákupní řád se nevztahuje na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Ustanovení odchylná od nákupního řádu je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními nákupního řádu. Ustanovení nákupního řádu jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Kupní smlouva

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.Kupující navrhuje uzavření kupní smlouvy prostřednictvím řádně vytvořené objednávky na e-shopu Rucni-Naradi.cz nebo prostřednictvím telefonu. Prodávající neprodleně potvrdí převzetí tohoto návrhu na e-mail kupujícího, přičemž toto potvrzení není svojí povahou souhlas s uzavřením kupní smlouvy. Za souhlas s uzavřením kupní smlouvy je považován okamžik, kdy prodávající odešle objednané zboží kupujícímu. V okamžik odeslání zboží tedy jednoznačně dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, přičemž tato smlouva se řídí platnými nákupním řádem prodávajícího. Kupující spolu s informacemi o odeslání zboží obdrží elektronicky prostřednictvím e-mailu daňový doklad, odkaz na platné obchodní podmínky, které jsou archivovány a odkaz na informace týkající se odstoupení od této kupní smlouvy. Dalším okamžikem, kdy dochází k uzavření kupní smlouvy, je výzva k osobnímu vyzvednutí objednaného zboží kupujícím na adrese výdejního místa, které bylo pro tento účel zřízené provozovatelem e-shopu Rucni-Naradi.cz. Kupní smlouva může vzniknout i v jiném než v jednom z výše popsaných případů, vždy ale musí dojít k jednoznačnému písemnému souhlasu prostřednictvím e-mailu s uzavřením kupní smlouvy ze strany prodávajícího. Kupující je oprávněn odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy bez jakýchkoliv sankcí, dokud nedojde k odeslání objednaného zboží ze strany prodávajícího. Tento svůj záměr kupující oznámí prodávajícímu e-mailem nebo telefonicky. Kupní smlouva je vždy uzavřena v úředním jazyce České republiky. Kupní smlouva je vždy uzavírána na dobu určitou, do okamžiku převzetí zboží kupujícím. Nezanikají tímto ale práva kupujícího ani prodávajícího, které podléhají platné české legislativě. Kupní smlouva je archivována pouze do okamžiku převzetí zboží kupujícím.

Ceny zboží

Provozovatel internetového obchodu Rucni-Naradi.cz (dále jen „provozovatel“) je plátcem DPH. Veškeré ceny uváděné na stránkách internetového obchodu Rucni-Naradi.cz jsou uváděny včetně DPH. Ceny jsou platné v momentě nákupu. Akční ceny jsou platné v momentě nákupu nebo do vyprodání zásob. Stránky internetového obchodu obsahují také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží (dále jen „dopravné“). Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené na stránkách internetového obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
Provozovatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku, zejména v případě nedostupnosti zboží, nebo v případě objednávek překračující běžný rámec maloobchodního prodeje. O zrušení a možnosti náhradního řešení (alternativní zboží, individuální cena) budeme kupujícího informovat telefonicky či e-mailem.

Objednání zboží

Odesláním objednávky vybraného zboží kupující potvrzuje závaznost své objednávky a souhlas s nákupním řádem e-shopu.

Po odeslání objednávky se kupujícímu zobrazí informace o zařazení jeho objednávky do objednávkového systému e-shopu, kupující má možnost si objednávku vytisknout. Pokud kupující při zadávání objednávky správně vyplní e-mailovou adresu, bude mu na ni neprodleně automaticky odeslána rekapitulace (potvrzení o přijetí) objednávky. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Prodávající je oprávněn neakceptovat návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy v případě nenadálého doprodání zboží nebo nemožnosti jeho obstarání do termínu 14 dní. O této skutečnosti bude kupující neprodleně informován pomocí e-mailu nebo telefonicky. Návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy nebude akceptován ani v případě, že se kupující a prodávající nedohodnou jinak (např. na dodání jiného druhu zboží).

Pokud se nezobrazí informace o odeslání objednávky nebo nedorazí kopie objednávky na zadanou emailovou adresu, v nejbližším možném termínu nás kontaktujte.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku

Kupující nese náklady za standardně využité komunikační prostředky pro komunikaci provozovatelem e-shopu www.Rucni-Naradi.cz, pokud tato komunikace započala na straně kupujícího. Ke komunikaci lze využít kontakt prostřednictvím e-mailu, online chatu či vyplněním kontaktního formuláře uvedeného na stránkách e-shopu. Tato komunikace probíhá prostřednictví internetového připojení a cena za toto připojení se řídí dohodnutými podmínkami mezi kupujícím a poskytovatelem služby internetového připojení.
Kupující může zvolit pro kontaktování provozovatele e-shopu i volání na některé z pevných či mobilních čísel uvedených v kontaktech. Ceny za volání na tato čísla se řídí podmínkami dohodnutými mezi kupujícím a poskytovatelem telekomunikačních služeb. Pokud kupujícího kontaktuje provozovatel e-shopu prostřednictvím volání na pevnou linku kupujícího nebo na mobilní telefon kupujícího, pak náklady za tuto komunikaci nese provozovatel e-shopu. Kupující nese náklady i za komunikaci s využitím internetového připojení, i když tato komunikace započala na straně provozovatele e-shopu, avšak pouze v rozmezí dohodnutých podmínek mezi kupujícím a poskytovatelem internetového připojení.

Způsob platby

Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu, nebylo-li před uzavřením kupní smlouvy domluveno jinak. Kupující má na výběr z následujících typů plateb:

  • Dobírkou Platba v hotovosti nebo v některých případech i platební kartou při doručení zboží kurýrní službou na fakturační nebo doručovací adresu uvedenou v objednávce. Platbu platební kartou lze provézt jen u některých kurýrních služeb. Informace o možnosti platby kartou poskytnou pracovníci zákaznické linky prostřednictvím kontaktů uvedených na stránkách internetového obchodu.
  • Bankovním převodem: Platba bankovním převodem na účet provozovatele internetového obchodu Rucni-Naradi.cz (č.ú. 1130783044/5500), variabilní symbol platby odpovídá číslu objednávky.Nebude-li možné dodržet dodací lhůtu, má zákazník právo na okamžité vrácení částky zpět na účet, ze kterého byla platba provedena. Zboží je expedováno po připsání platby na náš účet. Pro ověřené klienty a státní instituce nabízíme platbu na fakturu (převodem) se splatností 14 dnů. O tuto formu platby může klient požádat, pokud má u nás opakované objednávky, případně je státní instituce.
  • V hotovosti osobní odběr:Platba při osobním převzetí zboží v provozovně e-shopu v Ostopovicích u Brna. Osobní odběr je možný až po vyzvání operátorem zákaznického servisu.Při osobním odběru je možné využít platby kartami VISA, VISA Electron, Master Card, Master Card Electronic, Maestro.
  • Splátky Cetelem: Prodej zboží na splátky. Bližší informace naleznete v části Vše o nákupu – Nákup na splátky 
  • Online bankovní převody realizované přes PayU: On-line platba výhradně pro majitele účtu u vybraných bank. V případě bezchybného průběhu platby je částka ihned připsána na účet provozovatele, vedeného u PayU a objednávka ihned po tomto připsání vyřizována. Nebude-li možné dodržet dodací lhůtu, má kupující právo na okamžité vrácení částky zpět na účet. Zboží je expedováno po připsání platby na náš účet u PayU (řádově hodiny od platby). Podporované banky: Komerční Banka (Mojeplatba), GE Money Bank, mBank, Fio banka, Raiffeisenbank (pouze eKonto), Sberbank.



V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije. Žádný ze způsobů platby není zpoplatněn, je tedy ZDARMA.

Elektronická evidence tržeb: Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Zpracování objednávky

V případě nejasností má provozovatel (případně jeho odpovědný zástupce) právo kontaktovat kupujícího prostřednictvím poskytnutých údajů. Proto je v zájmu kupujícího zadávat tyto údaje pravdivě, přesně a kompletně.

Dodání zboží

Termín dodání závisí na druhu objednaného zboží. Ve většině případů se pohybuje v rozmezí 1–5 pracovních dnů. Na detailu každého výrobku se zobrazuje textová informace o dostupnosti zboží pro dodání v pracovních dnech.

Je-li stav skladem, lze očekávat při objednání do 15h dodání obvykle do 24h.

V případě méně běžného či problematického zboží může dojít k prodloužení dodací lhůty. Provozovatel se zavazuje dle svých možností, v zájmu svém a především s ohledem na kupujícího, snížit dodací lhůtu na nejkratší možnou dobu. V souladu s tím může být objednávka v případě potřeby pro účely logistické optimalizace rozdělena do dílčích objednávek dodaných přepravní firmou či různými přepravními firmami.

Pokud dodací doba překročí dobu přiměřenou obecné dostupnosti konkrétního druhu zboží na trhu, má kupující plné právo zrušit svoji objednávku, a to telefonicky, případně formou emailu.

Dodávku zboží zajišťuje firma ONIO s.r.o. prostřednictvím přepravní firmy GEIS/PPL/DPD/ České pošty či vlastní přepravy.

Osobní odběr

Pro kupující z okolí Brna jsme zřídili výdejní místo, kde nabízíme možnost osobního odběru zboží. Vždy vyčkejte nejprve na potvrzení dostupnosti zboží přímo na skladě pro osobní odběr operátorem zákaznického servisu.

Adresa logistického skladu: Rucni-Naradi.cz, Družstevní 84/15, Ostopovice, 664 49.

Způsob doručení

Zákazník má na výběr z následujících typů doručení:

  • Česká pošta - balík Do ruky: Zboží Vám zašleme prostřednictvím České pošty na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce. O odeslání zboží je zákazník informován formou emailu. Také Česká pošta Vám zašle v den expedice SMS/email s číslem balíku pro sledování a také odkaz na případnou změnu data doručení. Doručování probíhá následující pracovní den po podání zásilky v odpoledních hodinách. V případě nepřevzetí balíku, bude uložen po dobu 7 dní na Vaší dodací poště. U objednávek v souhrnné výši do 2.500,- Kč (vč. DPH) účtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné v souhrnné výši 120,-Kč vč. DPH. U Objednávek v souhrnné výši nad 2.500,- Kč (vč. DPH) nejsou zákazníkovi účtovány žádné další poplatky jako balné, poštovné, doběrečné atp., doprava je tedy ZDARMA
  • Česká pošta - balík Na poštu: Zboží Vám zašleme na kteroukoli z 2 600 pošt po celé ČR, kterou si sami vyberete. O odeslání zboží je zákazník informován formou emailu. Balík bude připravený k vyzvednutí na Vámi vybrané poště následující den po dni podání již od 12 nebo 15 hodin. Tato informace Vám bude sdělena v avízu (SMS/e-mail). U objednávek v souhrnné výši do 2.500,- Kč (vč. DPH) účtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné v souhrnné výši 120,-Kč vč. DPH. U Objednávek v souhrnné výši nad 2.500,- Kč (vč. DPH) nejsou zákazníkovi účtovány žádné další poplatky jako balné, poštovné, doběrečné atp., doprava je tedy ZDARMA
  • Přepravní služba GEIS:Zboží Vám zašleme prostřednictvím kurýrní služby GEIS na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce. O odeslání zboží je zákazník informován formou emailu, kde bude uveden kontakt na přepravce – GEIS a číslo balíku, které bylo zásilce přiděleno. Doručení proběhne v pracovní dny v době obvyklé pracovní doby. U objednávek v souhrnné výši do 2.500,- Kč (vč. DPH) účtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné v souhrnné výši 139,-Kč vč. DPH. U Objednávek v souhrnné výši nad 2.500,- Kč (vč. DPH) nejsou zákazníkovi účtovány žádné další poplatky jako balné, poštovné, doběrečné atp., doprava je tedy ZDARMA   
  • Přepravní služba PPL: Zboží Vám zašleme prostřednictvím kurýrní služby PPL na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce. O odeslání zboží je zákazník informován formou emailu, kde bude uveden kontakt na přepravce – PPL a číslo balíku, které bylo zásilce přiděleno. Doručení proběhne v pracovní dny v době obvyklé pracovní doby. U objednávek v souhrnné výši do 2.500,- Kč (vč. DPH) účtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné v souhrnné výši 149,-Kč vč. DPH. U Objednávek v souhrnné výši nad 2.500,- Kč (vč. DPH) účtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné v souhrnné výši 32,-Kč vč. DPH
  • Osobní odběr: Objednané zboží Vám bude přichystáno k  vyzvednutí v naší provozovně v Ostopovicích (cca 5 km od Brna – viz kontakty). Naši pracovníci Vás neprodleně kontaktují v okamžiku, kdy bude zboží připraveno k  odběru.

Převzetí zboží

Příjemce zboží (nebo-li „kupující“) by měl ve vlastním zájmu překontrolovat, že je obal neporušený a zásilka nenese zjevné znaky poškození. Při přejímce nekontroluje obsah zásilky a nevyžaduje se účast posádky vozidla. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

Příjemce zásilky má při převzetí zboží překontrolovat nepoškozenost obalu a obsahu zásilky. Případné poškození se ohlašuje provozovateli e-shopu nebo i přepravci ideálně ve lhůtě do 3 dnů od doručení zásilky. Pokud příjemce provede kontrolu nepoškozenosti obsahu až po odjezdu přepravní služby, případné poškození ohlásí provozovateli e-shopu nebo i přepravci ideálně ve lhůtě do 3 dnů od doručení zásilky.

Příjemce má nárok si zboží prohlédnout a vyzkoušet obdobně jako v kamenném obchodě, aniž by mu zanikla možnost vrátit zboží bez udání důvodů zpět provozovateli e-shopu.Záruční lhůta (24 měsíců) na zakoupené zboží začíná běžet okamžikem převzetí věci kupujícím.

Daňový doklad k zakoupenému zboží

Kupující obdrží daňový doklad k zakoupenému zboží v elektronické podobě na e-mailovou adresu uvedenou při objednávce zboží nejpozději v den odeslání zboží na zvolenou doručovací adresu.Tento doklad slouží současně jako záruční list k zakoupenému zboží a splňuje veškeré zákonem definované náležitosti – a to jak obsahové, podle zákona č. 235/2004 Sb. § 28, o dani z přidané hodnoty, tak formální podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, včetně uvedení elektronického podpisu.
Kupující může požádat o tištěnou verzi daňového dokladu. Tištěný daňový doklad je zasílán dodatečně prostřednictvím přepravní společnosti Česká pošta nejpozději do 5 pracovních dní od zažádání.

Možnost vrácení zboží bez udání důvodu

Kupující má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku od kupní smlouvy odstoupit, vrátit zboží bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu prokazatelně doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, a to na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.

V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dní od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu. Vrácené zboží se nepovažuje za opotřebované, pokud jej zákazník přiměřeně vyzkoušel obdobně, jako by je vyzkoušel v kamenné prodejně.

Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří nedílnou součást nákupního řádu.  Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.

Prodávající po obdržení vráceného nepoškozeného a neopotřebeného zboží vrátí kupujícímu částku odpovídající plné kupní ceně (včetně přepravních nákladů) na jím uvedené číslo bankovního účtu, případně v hotovosti poštovní složenkou či jinak na základě vzájemné dohody, a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu.

Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo dokáže, že zboží podnikateli prokazatelně odeslal.

Náklady na přepravu zboží zpět k prodávajícímu hradí kupující, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. K této přepravě může kupující využít služby kterékoliv přepravní společnosti, přičemž cena za balík některých společností je k dispozici např. na stránkách České pošty a služby Balík do ruky, kurýrní společnosti GEIS a služby Vnitrostátní balíková přeprava v ČR nebo kurýrní společnosti PPL a služby Firemní balík.
Kupující může požádat prodávajícího, aby zajistil přepravu zboží zpět k prodávajícímu, přičemž náklady spojené s touto přepravou taktéž hradí kupující, nedohodne-li se s prodávajícím jinak. Využitím této služby může dojít k rychlejšímu vyřízení všech náležitostí odstoupení od smlouvy.
 
Pokud nedojde k vrácení zboží kupujícím nejpozději 14 den po odeslání odstoupení od kupní smlouvy a ani k potvrzení o prokazatelném odeslání zboží zpět k prodávajícímu, má se za to, že toto odstoupení od kupní smlouvy je neplatné, kupující již nadále nežádá od smlouvy odstoupit a prodávající tímto není povinen vrátit kupujícímu částku odpovídající plné kupní ceně zpět.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího

Prodávající má právo od kupní smlouvy odstoupit, stane-li se plnění smlouvy nemožné. K těmto případům může dojít zejména z důvodu vyprodání zboží, které je předmětem smlouvy, dále pak v případech kdy kupující není schopen finančně plnit podmínky kupní smlouvy, nebo odmítne-li převzít objednané zboží. Prodávající si dále vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit v případě zjevné chyby v ceně za předmět smlouvy.

Ve všech těchto případech je kupující o této skutečnosti obratem telefonicky nebo písemně informován. V případě že kupující již uhradil platbu za předmět smlouvy, bude mu prodávajícím bez prodlení vrácena zpět na účet.

Možnost storna objednávky

Kupující má právo provést storno objednávky nebo její části, a to prostřednictvím uvedených kontaktů e-shopu. Objednávka se považuje za stornovanou v okamžiku přijetí storna pracovníkem e-shopu. O stornování objednávky je kupující vždy obratem informován.

Ochrana osobních dat

Internetový obchod Rucni-Naradi.cz si váží důvěry kupujícího a zavazuje se, že bude chránit data, která byla uvedena při realizaci objednávky.

Adresní a identifikační údaje včetně kontaktů mohou být využity pouze provozovatelem internetového obchodu Rucni-Naradi.cz, a to pouze pro účely statistického zpracování, přímé komunikace s kupujícím, případně zasílání obchodních sdělení a nabídek internetového obchodu Rucni-Naradi.cz.

V rámci monitoringu spokojenosti kupujících může provozovatel předat e-mailovou adresu kupujících provozovateli Heureka.cz. Heureka.cz rozesílá dotazníky spokojenosti kupujících s e-shopem Rucni-Naradi.cz. Žádné jiné e-maily nemůže Heureka.cz rozesílat ani poskytnout adresu třetí straně.

V rámci realizace objednávky jsou dílčí údaje, nezbytné pro řádné doručení objednaného zboží poskytovány partnerům, kteří jsou přímými dodavateli zboží, přepravním společnostem a zpracovatelům online plateb.

Práva z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Ustanovení uvedená v předchozím odstavci nákupního řádu se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

Záruky a reklamace

Záruka na zboží prodávané prostřednictvím internetového obchodu se řídí a je v souladu s platnou legislativou. Nedílnou součást záručních podmínek tvoří záruční podmínky výrobce. Pokud by záruční podmínky výrobce zasahovaly do práv spotřebitele, jsou pro spotřebitele závazné pouze v rozsahu nezhoršujícím zákonný standard spotřebitelských práv. Záruční lhůta začíná běžet převzetím věci kupujícím. Reklamace je podmíněna průkazností nákupu reklamovaného zboží v internetovém obchodě www.Rucni-Naradi.cz, čehož důkazem je zejména daňový doklad – faktura.
Reklamace, kterou uplatňuje kupující, bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Pokud není věc při převzetí ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídající kupní smlouvě. A to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný (nelze-li splnit kupujícího požadavek) může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.

Vady, které způsobují podstatné či nepodstatné porušení kupní smlouvy

Při výskytu vady, která může být odstranitelná a neznamená podstatné porušení kupní smlouvy, má kupující nárok na její odstranění bez zbytečného odkladu. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.
Při výskytu vady, která je neodstranitelná a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo může od smlouvy odstoupit, protože tato vada způsobila podstatné porušení kupní smlouvy. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat (v praxi se třetí stejná vada či čtvrtá vada jakákoli považuje za důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady jako v případě neodstranitelné vady).
Pokud se jedná o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Uplatnění reklamace

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci), která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží, nestanoví-li Prodávající lhůtu delší.

Reklamované zboží je možné osobně doručit, nebo zaslat do provozovny internetového obchodu Rucni-Naradi.cz spolu s popisem závady a kontaktními údaji (adresa, telefon). K reklamovanému zboží dále doporučujeme dodat kopii prodejního dokladu a záruční list (byl-li k výrobku vystaven), případně jiný doklad prokazující nákup zboží v internetovém obchodě Rucni-Naradi.cz.

Po vyřízení reklamace bude zákazník telefonicky nebo písemně informován a bude s ním dohodnut způsob předání zboží (přepravní služba, osobní odběr). Spolu se zbožím zákazník obdrží protokol o provedení záruční opravy. V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na přiměřenou náhradu dopravného.
V případě neoprávněné reklamace bude zákazník telefonicky nebo písemně kontaktován a bude mu navrhnut další postup řešení vzniklé situace (placená oprava, vrácení zboží bez opravy, ekologická likvidace zařízení apod.)

Adresa k zasílání reklamačních oprav

ONIO s.r.o.
Reklamace naradi
Družstevní 84/15
664 49 Ostopovice

Reklamační technik:
Andrea Sýkorová
sykorova@onio.cz
telefon: 547 425 321

Novinky e-mailem

Kupující může prostřednictvím stránky internetového obchodu Rucni-Naradi.cz souhlasit, že mu provozovatel může zaslat novinky e-mailem. Takovýto souhlas však kupující udělit nemusí. Pokud souhlas udělí, pak v každém takovém informačním e-mailu je na konci uveden odkaz, kterým lze odběr novinek zrušit.

E-mail s novinkami bude kupujícího informovat o aktualitách z oblasti sortimentu a souvisejících informacích a může prezentovat akční nabídky provozovatele.

Závěrečná ustanovení

Zaškrtnutím souhlasu s nákupním řádem povoluje kupující používání svých osobních údajů v popsaném rozsahu a bere na vědomí, že je seznámen se všemi podmínkami popsanými v nákupním řádu a s těmito podmínkami bez výhrad souhlasí.

Kupující má právo využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Subjektem mimosoudního řízení je v našem případě Česká obchodní inspekce (více na www.coi.cz). Toto právo se nevztahuje na kupujícího, který je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Kupující může pro řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy využít on-line platformu nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr

Pokud je kupující právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, vztahují se na smluvní vztah prodávajícího a tohoto kupujícího některá odlišná ustanovení:

  • Není-li v souvislosti se záručními podmínkami výrobce uvedeno jinak, platí záruční lhůta v délce trvání 12 měsíců od převzetí zboží kupujícím.
  • Zakoupené zboží není možné vrátit bez udání důvodu.
  • V případě stornování rezervované objednávky nebo vrácení zboží, může prodávající od kupujícího požadovat úhradu stornopoplatku do výše 10% celkové kupní ceny zboží z objednávky.
  • Z části „Práva z vadného plnění“ je vyloučena informace „Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí“
  • V části „Uplatnění reklamace" je vyloučena informace „Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci), která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží, nestanoví-li Prodávající lhůtu delší." a je nahrazena informací: „Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci), která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvanácti měsíců od převzetí zboží, nestanoví-li Prodávající lhůtu delší.
  • V případě oprávněné reklamace nemá kupující právo na náhradu dopravného.

Tento nákupní řád je v platnosti od 1.3.2017, předchozí platné verze naleznete:

Aktuální nákupní řád
Nákupní řád platný do 7.9.2010
Nákupní řád platný od 8.9.2010 do 3.2.2011
Nákupní řád platný od 4.2.2011 do 9.10.2011
Nákupní řád platný od 10.10.2011 do 12.11.2012
Nákupní řád platný od 13.11.2011 do 31.12.2013
Nákupní řád platný od 1.1.2014 do 30.3.2015
Nákupní řád platný od 31.3.2015 do 28.2.2017

Nabídka produktů


STANLEY gola sada
NAREX-pily


youtube